عملکرد کارخانجات آردسازی استان زنجان به صورت مستمر پایش می شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از رصد و پایش روند تولید آردازکارخانجات آردسازی استان به صورت مستمردر راستای ارتقای کیفیت آرد خبر داد.

زمانی گفت: در راستای ارتقای کیفیت آرد و عرضه نان مطلوب به هم استانی‌ها توسط واحد‌های خبازی، اکیپ‌های بازرسی و نظارت کارشناسان اداره کل غله و خدمات بازرگانی با همکاری اداره کل استاندارد و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی از کارخانجات آردسازی استان از نحوه‌ی اختلاط گندم، خط تولید، طبقات بوجاری و آسیاب، استحصال گندم، وزن آرد، مراحل کیسه‌گیری بازدید و از آرد تولید شده نمونه برداری می‌نمایند تا نسبت به سنجش کیفیت آرد بر اساس شاخصه‌های استاندارد مورد بررسی و آزمایش قرار دهند.

او افزود: در این بازرسی‌ها بر ادامه روند پایش مسیر تولید تا مصرف آرد نظارت داشته و راهکار‌های علمی تحقیق و بررسی تاثیر عوامل مختلف اعم از نقش نیروی انسانی، دستگاه‌های پخت و درصد ترکیبات مختلف موجود در آرد را در کیفیت انواع نان در استان ضروری دانست و پیشنهاد کرد تا دستگاه‌های مختلف نظارتی نیز با در نظر گرفتن نوع مسئولیت در این خصوص ایفای نقش کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: بر اساس اعلام مرکز پژوهشکده غلات کشور، استان زنجان جزو ۳ استان برتر از لحاظ کیفیت نان می باشد.

گفتنی است در استان زنجان ۶ کارخانه آرد سازی، سالانه نزدیک به ۱۲۵ هزار تن آرد جهت مصارف واحد‌های خبازی، آرد خام روستایی، صنف و صنعت تولید می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.